maandag 2 september 2013

DB - Maandag mijn vaste alcohol dag

Normaal rijd ik op maandag ochtend 08:45 stipt weg om mijn wekelijkse fles whisky en cola te gaan halen om de hele maandag dronken te wezen en de dingen van de voorbije week van mezelf af te drinken ( ik zie alcohol als een soort van medicijn en drink enkel op maandag )
De rest van de week drink ik meestal geen druppel...


Maar vandaag vond en vind ik het belangrijker om eerst verder te gaan met het werken aan deze weblog, dit omdat ik baal dat ik moeite heb om relaties met mensen aan te gaan heb, en moeite heb om vriendschappen te onderhouden, en omdat ik ook, net als mensen de behoefte heb om dingen met andere te delen zodat ik niet echt dat eenzame gevoel steeds bij me moet dragen,

deze nieuwe blog wil ik niet schrijven als de kunstenaar die ik ben, maar als mezelf, mijn dagelijkse dingen zoals ik ze ervaar en zie, mijn "gevecht" tegen de "normale" wereld om mij heen die ik soms niet begrijp en de mensen die mij soms ( meestal ) niet begrijpen... ik schrijf hier niet voor andere mensen, maar puur voor mezelf omdat ik ook ( net als ieder mens ) mijn dagelijkse dingen van me af wil praten / schrijven / delen...

10:00
een uur later als "normaal" ik ga mezelf aankleden, en whisky, cola, en een diepvries pizza halen om mijn drank-maandag te "vieren"..

10:50
Het whisky halen van vandaag behoord tot de "leukere keren"
ik ben eerst voor 4 € gaan tanken, daar zag ik dat er een mooie grote groene sprinkhaan op mijn motor zat, ( waarschijnlijk was hij al vanuit thuis meegereden ), ik heb hem laten zitten en ben vervolgens samen met die sprinkhaan naar de Lidl gereden voor cola, shag, en een diepvries pizza, toen ik buiten kwam zat hij nog steeds op mijn motor.. buiten bij de Lidl stond er ook een man naar mijn motor te kijken "mooi ding" zei hij, en probeerde een praatje aan te knopen.. tot mijn eigen verbazing heb ik zeker 10 minuten ( of leek het alleen maar zo lang te duren ? ) met die vreemde man staan praten, ( ik hou normaal helemaal niet van praten met mensen die ik niet ken, maar in het kader van.. "ik wil veranderen".. ) .... toen ben ik samen met mijn nieuwe vriendje "de sprinkhaan" verder gereden, naar de drankhandel voor mijn whisky... op de terugweg naar huis, zat hij nog steeds op mijn stuur... toen ben ik hier in de buurt naar een park gereden en daar heb ik het beestje met een grassprietje van mijn motor afgehaald zodat hij nog een mooi en lang leven kan leven in de groene wereld...  wie wat waar ? STPS ? gekke gedachte ? bij het zien en terugdenken aan die sprinkhaan gaat het lied "what if God was one of us" door mijn hoofd.. waarom moeten "wij" Goden, het onbekende, buitenaards leven altijd vermenselijken ? wat nou als die sprinkhaan iets of iemand was die mij beschermde tegen een motor ongeluk of erger ? .. ja ik ben gek.. ik heb dat label, maar stel dat het waar is... dat zou toch mooi zijn ? 

11:30
Het is tijd om mijn huis een beetje op te ruimen en een klein beetje te poetsen, voor ik ga drinken en misschien onverwacht bezoek krijg ( je weet maar nooit op maandag ).. het hoeft niet echt super schoon en netjes te zijn, want van de ongeveer 52 maandagen in een jaar.. krijg ik hooguit 1 keer bezoek..

het is inmiddels 15:00 uur en ik begin al behoorlijk bezopen te worden.. ik voeg net het nummer "who do you love"van The Doors toe aan mijn Youtube pagina waarop ik alles zet wat ik luister ( bijna alles ) ik heb daar ook een random image ding staan... en net terwijl ik The Doors er op zet komt ook dat ding / schilderij ( een van de ) the Doors op die pagina.. toeval ?
weet ik niet .. ik geloof niet in toeval

alles heeft een betekenis.. het is wel raar dat sommige dingen in mijn leven elkaar altijd kruisen of synchtoom lopen