zondag 1 september 2013

Drugs en Honger

ik ben bij de benzine pomp om shag te halen, dus om "leuk" te zijn zeg ik tegen de jongen achter de kassa ( hij kent mij omdat ik altijd shag koop daar ) "doe mij maar weer een pakje drugs".. hij reageert verbaast..
 en zegt "drugs verkopen wij niet" vervolgens komt hij met ... ja maar.. shag is wel verslavend maar het is een sociaal geaccepteerde drugs... ..

ik denk vervolgens bij mezelf.. "sociaal geaccepteerd ?" er is geen horeca of openbare ruimte meer waar je nog mag roken... terwijl ( als je naar een party of een kroeg gaat ) volop kan slikken spuiten snuiven en drinken ....

buiten de benzine pomp sta ik een sigaret te draaien, er komt een klein obese kind aangefietst met haar moeder, het kind weet ( waarschijnlijk uit ervaring ) dat ze bij een benzinepomp ook snoep, ijs, koeken en fastfood hebben, en roep "MAMA IK HEB HONGER".... "honger ??? " denk ik bij mezelf .. ik ben ook vet net als dat kind,  maar vroeger toen ik nog dakloos was wist ik soms wat honger was.., en zelfs dat was niet eens echte honger...