woensdag 11 september 2013

DB - Naar familie in Belgie

08:30
ik weet nog steeds niet waarom dat extra geld gisteren op mijn bank stond of waar het vandaan kwam / komt, maar ik heb het niet opgebrast, ik heb het hier veilig weggelegd en neem het straks mee om bij mijn vader te laten liggen tot dat ik weet waar het vandaan komt, dat lijkt mij het verstandigste, want het is toch 5 keer mijn leef/ / week geld, en ik heb geen zin om ( weer ) in de financiële problemen te komen.....
rond 09:30 moet ik bij mijn vader zijn omdat ( en ik begrijp niet waarom )  ik vandaag mee moet naar mijn oom en tante in België "ik wil daar helemaal niet mee naar toe"  en meestal gaat mijn vader daar alleen naar toe, maar op de een of andere manier heeft mijn vader het zo weten te manipuleren dat ik nu mee moet / ga.. .. ach ja... okay,  offer mezelf wel weer op "weer een dag naar de kloten"...

Mijn mooie buurtje
ik weet niet of ik dit al eerder geschreven heb maar ik moet het nog wel even kwijt... even over deze fantastische prachtwijk waarin ik woon... met een heuse auto-sloop voor mijn deur 3 grote vrachtwagens met sloop auto's en een heftruck waarmee mijn overbuurman soms 7 dagen per weel van s-morgens vroeg tot s-avonds laat mee in de weer is...en dan is er ook nog die schreeuwer van een paar huizen verderop , die man kan niet "normaal" praten .. als die buiten zit ( en bij droog weer zitten die mensen altijd buiten ) dan kan ik gier binnen mee "genieten" van hun stoere zwets-verhalen..

en dan zijn er ook nog van die kut kinderen, die hier een paar keer per dag in groepjes voorbij komen schreeuwen.. een paar dagen geleden keek ik op mijn bewakingscamera's omdat ik buiten weer zo'n groepje kids hoorde 1 van die mannetjes ( ik denk 5 jaar oud )   pakte een steentje en gooide die tegen mijn raam, dat doen ze wel vaker, en vervolgens rennen ze dan hard weg.. deze keer besloot ik om mezelf aan te kleden en ze te haan zoeken om ze aan te spreken ... de ellende is dat het altijd Turkse of Marokkaanse kinderen zijn..  ( en slecht Nederlands begrijpen... wel hier geboren maar zogenaamd 2 talig opgevoed, met als voertaal hun moedertaal.. "jep van die kinderen die waarschijnlijk voor galg en rad opgroeien" ) 5 jaar oud, soms nog jonger lopen hier zonder ouders om 23:00 "gewoon" nog de wijk te terroriseren.. ( probeer dan maar eens geen vooroordelen te krijgen )  ik zeg altijd "ik heb geen vooroordelen, want die worden steeds bevestigd".. maar er zijn ook  ouders die het "goede voorbeeld" denken te geven...
die openen gewoon mijn poortje en lopen ongevraagd mijn voortuin en zodat die kleintjes mijn koe kunnen aaien of aanraken...

daar doen ze natuurlijk niemand kwaad mee, en dat vind ik ook wel "lief"om te zien, maar ik vind het ook asociaal, dat ze hier gewoon mijn plaats op lopen zonder iets te vragen...

de laatste dagen komt er ook steeds een gestoorde zwerver uit "de Grote Beek" mijn plaats op... die belt aan,  en loopt vervolgens weer door....

eerst liep die zwerver altijd aan de overkant van de straat, en dan stopte hij bij mijn overburen om daar in de planten bij mijn overburen in te tuin te staan pissen..  "ja het is goed wonen hier"

Gisteren avond werd hier ook weer aangebeld .. ik dus eerst kijken op de camera wie er nu weer aan mijn deur stond, en toen bleek het om een koerier te gaan... ik wilde eerst niet naar de deur toe lopen, maar hij bleef maar aanbellen, waarschijnlijk omdat hij mijn motor voor mijn deur zag staan, en er van uit ging dat ik ook thuis was... dus toen ben ik maar gaan kijken... pakketjes voor de buren neem ik hier nooit ( meer ) aan omdat dat al een keer fout gegaan is, toen werd ik ( achteraf bleek ) vals beschuldigd geweest , dat ik iets gestolen had van dat pakketje... ( what the hell moet ik met kappersspullen ? )   maar goed,  de koerier liet mij de papieren zien... Edisonstraat, en ook het huisnummer klopte... Maar niet de stad... het pakket was voor iemand in Doetinchem ipv Eindhoven ( dat scheelt maar 122 km ) ... ik vond het al vreemd want ik bestel nooit iets, dus ik krijg ook nooit heen pakketten...

ik zie dat het inmiddels tijd is geworden om me aan te kleden, op te frissen... en naar mijn vader te gaan...." ik heb daar echt geen zin in"

19:20
ik ben net thuis... het was me het dagje weer wel.. niet leuk en zeer ongemakkelijk.. tja waar moet je over praten de hele dag ? ze snappen mijn immers toch niet...  we zijn ook nog even met zn alle naar een kringloopwinkel in Peer gewest, maar daar was niet veel te zien, tja ik heb 6 nieuwe kristalen whisky glazen gekocht.. ( ik drink het liefst uit kristal )  daarna zijn we nog war gaan drinken in Leopolsburg  toen weer  terug naar het huis van mijn familie, mijn tante had lekker gekookt... s-avonds op de terugweg naar huis had mijn vader nog zin in een klein frietje.. dat hebben we gegeten net over de Bels / Nederlandse grens bij de Barier mijn vader vroeg daar een glaasje water voor zijn medicijnen weeg te spoelen, maar moest perse een flesje Spa water van 1.75 kopen ( ik vind dat schandalig ) ( hij wilde niets drinken , maar alleen maar wat water voor zijn pillen )  ... maar okay.. ik ben weer blij dat ik weer thuis ben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten