woensdag 4 september 2013

DB - Gisteren heb ik niets geschreven

09:00
gisteren heb ik niets geschreven,  simpelweg omdat ik daar niet veel zin in had,  maar gisteren heb ik de ochtend gebruikt om weer nuchter te worden van mijn zuip-maandag ( 1 liter whisky is niet zo snel uit je bloedbaan vertrokken ) rond 10:00 uur,  gisteren ochtend hing mijn vader ook al aan de telefoon, om te zeggen dat het een mooi stukje was wat er weer over mij in de krant stond, ( ik had vorige week vrijdag een interview gehad over mijn schilderijen, en dat werd gisteren gepubliceerd ) ...

in de middag ben ik mijn week-leef-geld gaan pinnen ( elke dinsdag kan ik 50 euro pinnen ) en daarna ben ik boodschappen gaan doen.. ik ben ook nog naar mijn vader gereden om de krant waar ik in stond te gaan halen, maar mijn vader was niet thuis dus moest ik ergens die krant gaan kopen, om het stukje te lezen..

Vandaag ( deze ochtend ) werd ik om 08:00 wakker door het lawaai van de vuilniswagen, ze kwamen de afval kliko's leeg maken.. ik had de mijne weer eens niet aan de straat neergezet.. dat is ook weer zo'n rare "tik" van mij, soms lijkt het wel alsof ik "bang" ben om mijn buren buiten tegen te komen, en dan moet ik weer groeten of een praatje maken, en daar heb ik helemaal geen zin in ( meestal ) .. ik heb goeie buren, dat wel natuurlijk, maar ik heb gewoon niet veel zin in "praatjes maken"

ik ga nu even mijn andere  ( kunst ) weblogs bijwerken, en dan ga ik weer even boodschappen doen, deze middag schrijf ik hier weer verder ( als ik daar zin in heb )

16:00
ik ben vandaag op pad geweest naar winkel centrum woensel want daar zit een Vodafoon winkel en een Lidl, ik had nieuw drinkwater ( met bubbels ) nodig, en ik wilde me eens goed laten voorlichten over een smartphone, en het internet gebruik op zo'n ding.. ik heb allemaal het gevoel dat als ik nu niet aan de smartphone ga, dat ik het over 10 jaar helemaal niet meer kan volgen.. vodafoon bied de mogelijkheid om prepaid een bundel te kopen waarmee je voor 15 euro per maand voor 1 gig mobiel op internet kan surfen, nu heb ik deze middag ook wat op google en op apps gekeken voor andrdroids, en daar zag ik dat er ook al veel gratis hotspots en een wifi vinder etc. zijn "Ik snap echt nog helemaal niets van die wereld )..

desondanks den ik dat ik morgen of zeer binnenkort toch zo'n ding ga kopen ( prepaid wel te verstaan want ik heb niet veel geld en ik wil niet in de schulden komen ).. mijn oog is gevallen op de LG optimus l5, mooi strak design, groot scherm en niet te duur, bovendien geeft LG ook nog eens 20 euro terug...

ik zie er ook eigenlijk best wel tegen op om zo'n ding te kopen, maar ik moet enigszins toch wel een beetje met mijn tijd mee gaan, en met de ( toe ) komst van Google Glass en de ontwikkelingen die dat ding en de mobiele telefonie / smartphones / internet gebeuren allemaal mee maken weet ik dat internet en ( multi ) media op de PC , laptop, of tablet zoals wij het nu kennen over 10 jaar sterk verouderd gaat zijn...

ik weet nog dat ik als kind / puber een 27mc zend-bak-je had,  en dat dat voor mij een hele innovatie was dat je contact kon legen met andere mensen via iets anders dan met de vaste telefoon..

de opkomst van de eerste mobiele telefoon..
Geloof het of niet , maar je kon hier alleen maar mee bellen en gebeld worden, terwijl dat ding bijna net zo groot was als een kleine desktop computer, sms ? dat bestond nog niet... ik had op een gegeven moment een "buzzer"
dat was een klein apparaatje met een eigen telefoon nummer, als mensen je wilde bereiken en je was niet thuis dan konden ze dat nummer draaien, en dan verscheen hun telefoon nummer op dat ding, zodat je kon zien wie je terug moest bellen ( namen of text  dat ging niet, alleen het telefoon nummer ) 

eigenlijk zitten "wij" 40+ers dagelijks in een cultuurshock .. 
was het vroeger allemaal beter ? .. "ik denk het niet"... maar ik geloof ook niet dat het slechter was.. 

technologie heeft het leven niet simpeler gemaakt, misschien heeft het de mensen simpeler gemaakt ? 

01:20
ik vind het weer mooi geweest voor vandaag, het is tijd dat ik en mijn lieve hondje onder de dekens gaan kruipen, vanavond belde ook er nog een vriendin van mij op  vanuit de States ( Detroit om precies te zijn.. ) .. vreemd he ? nu ben ik vandaag allemaal bezig geweest met alles uitzoeken over android telefoons etc. en dan word ik gebeld op mijn vaste lijn .. "een gesprek van een uur"... ik word ander nooit gebeld... ja soms door mijn vader, en nu ben ik in mijn hoofd bezig met telefonie en dan

voor wie dit leest .. welterusten.. . 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten