zondag 15 september 2013

DB - Weer naar het "buitenland"

06:45
ik ben er weer bijna klaar voor om te vertrekken naar mijn vader om vervolgens via Duitsland naar Limburg af te reizen.. "ik zie de donkere wolken al hangen".. gaat het vandaag weer een dag worden waar ik weer heel de dag gezien word als "simpel Jetje" die niets begrijpt,  en niets kan en de hele dag ge / re-commandeert dient te worden ?...
of gaat hij me vandaag wel als "normaal" behandelen ? gisteren via de telefoon leek het er op alsof hij zich aan iets van mij aan het storen was, en ik hoop niet dat die frustratie tegen mij gericht is, en er vandaag uit gaat komen... "ik ga tenslotte voor hem mee, om hem te helpen" zelf vind ik er niet veel aan op de markt, omdat hij mij geen mogelijkheid bied om met klanten of mensen te praten zonder dat hij het gesprek over gaat nemen, en zelfs als ik iets aan het schrijven ben kijkt hij letterlijk over mijn schouders wat ik schrijf... 

en als ik iets persoonlijks kwijt wil of ergens over wil praten met hem, dan buigt hij het om naar zijn problemen.. tja mijn pa is mijn enigste contact met de buiten wereld, helaas is het contact in veel opzichten een "one way stream"....  maar ik moet het vandaag gewoon weer nemen zoals het komt...  Morgen is het weer maandag, normaal verzuip ik dan die ellende... maar morgen koop ik geen drank, morgen drink ik niet... omdat ik woensdag alweer mee moet naar een andere markt in Wamel ( bij Tiel ) ... komende week verzet ik mijn zuip-maandag naar donderdag... ( oeps dat gaat ook niet....want vrijdag ochtend moet ik "net als elke vrijdag" mijn vader helpen met huishoudelijke klusjes. )  ( deze week had ik daar heen last van omdat ik dat woensdag voordat we naar België gingen al gedaan had ) dat word dus pas aanstaande vrijdag dat ik zonder zorgen mezelf weer kan en mag bezatten.. 

een echte alcoholist ( zoals ik vroeger "20 jaar geleden" ooit was ) zou het niet kennen... om maar 1 of 2 dagen per week alcohol te drinken... ik kan en wil alleen maar dronken worden als ik de volgende dag geen afspraken of belangrijke dingen te doen heb, en dat heb ik al die tijd al redelijk onder controle.. "ondanks alles" .... ik heb gisteren mijn kleren die ik straks aan doe gewassen, en ik spring nu nog even snel een kwartier onder de douche,  over 20 minuten moet ik aanrijden... als ik thuiskom schrijf ik weer verder..

00:30
wat heb ik vandaag weer allemaal gedaan  ... ik handel helemaal nergens in en toch heb ik een hele kraam "handel" van iemand over genomen... ik kon het gewoon voor die prijs niet laten liggen... lol

 eerst kocht ik deze ochtend een set van 3 bijna nieuwe dect. telefoons incl. oplaadbare batterijen voor 10 euro, toen zag ik bij die zelfde mensen ook nog een klein PC achting ding staan ( ik herkende alle aansluitingen van mijn eigen PC , verder ben ik A-technisch ) ... het bleek om een netwerk PC te gaan, die mocht ik hebben voor 5 euro...  ( voor 5 euro kon ik wel een risico lopen ) .....

op het einde van de markt kwamen die mensen weer naar mij toe met de vraag of ik heel de kraam, ( alles wat ze over hadden ) wilde kopen voor 15 euro.. ik ging kijken en begon het aantal spullen te tellen... en ik zij vervolgens meteen ja... bij het inpakken van die spullen zag ik dat er 2 nieuwe HP cartriches  ( inkt-dingen ) bij zaten, dus ik naar een kennis die die dingen daar op de markt verkoopt.. en daar verkocht ik die 2 dingen door voor 10 euro... "huppekee... de rest van die handel koste mij in feite nog maar 5 euro" een andere standhouder had een speciale "bal-muis" tussen mijn spullen gezien en vroeg wat ik er voor wilde hebben... natuurlijk was mijn antwoord 5 euro.. dus ik had een hele kraam spullen voor niets..

wat zat er zo al in voor mij ( het voelde als pakjes avond op sinterklaas avond ) ...

50 stuks TDK CD-R 80 700mb nieuw in de verpakking met doosjes....
30 stuks Maxwel SQ 700mb nieuw in de verpakking met doosjes..
50 lege cd hoesjes / doosjes nieuw in de verpakking
1 volle doos lege cd / video hoesjes ook nieuw... ( ik denk ook 50 stuks )
een externe zip drive met 2 dozen nieuwe disks ( oud maar nog steeds geliefd )
een intel pentium 4 processor ( nieuw in doos )
\een router ( ook nieuw in doos )
een Logitech draadloos toetsenbord en muis ( ook nieuw in doos )
een nieuw in doos grafisch programma / software, een spel.. een kleine 30 lege cassettebandjes nieuw in de verpakking... 20 videobanden waaronder de star-wars-box "trilogie" ( die staat nu bij mijn star-wars verzameling ) 3 verpakkingen ( nieuw ) met draadloze deurbellen.. ( kon / kan ik ook goed gebruiken voor mijn atelier ) 5 stuks nieuwe rookmelders ook in verpakking... 5 leesbrilletjes  ( mijn sterkte )  LOL... en nog 2 bananendozen vol prullaria..  "en dat alles feitelijk gratis !".. "kicken toch?"... 

mijn vader riep al, "verkoop het maar door aan mij"  maar het meeste kan ik allemaal zelf goed gebruiken... 
bovendien , als ik ga tellen kom ik op een bedrag van ruim over de 100 euro uit, en dat gaat hij er mij nooit voor geven ... "ik hou het dus allemaal lekker zelf"....

ik ken mijn vader dat ... lol... 
ik heb ooit meegemaakt ( toen mijn moeder nog leefde en ik nacht-taxi-chauffeur was ) ik had een klant die van Eindhoven naar Helmond moest ( toen nog een rit van 35 euro ) die man die had geen geld en gaf mij zijn gouden ring met diamant in onderpand...  toen hij uiteindelijk gen contact meer met mij opnam om zijn rit te betalen ben ik naar een juwelier gegaan om die ring te laten taxeren "250 euro" mijn moeder wilde die ring graag hebben, en mijn vader wilde die van mij kopen... ( voor de 35 euro "rit prijs")  gelukkig liet mijn moeder hem mij die 250 euro betalen waarvoor die ring getaxeerd was... nee,  mijn pa is geen krent... en ook niet zuinig... ik en mijn broer krijgen van alles.. we hebben niets te klagen... maar dat soort dingetjes die doet hij gewoon zonder erg.. 

( ik was mamma's kindje ) 
 
verder deze week gaat mijn zuipplanning voor vrijdag niet door... vrijdag moet ik met mijn vader mee naar de oogarts, dat kreeg ik vandaag te horen, dan worden zijn ogen gedruppeld, en dan kan hij geen auto rijden... "het is maar goed dat ik er ben"

ik heb dat netwerk pc ding dat ik vandaag kocht ook even aangesloten en getest... er draait gewoon windows XP op, er zit niet veel opslaggeheugen op, maar om gewoon een beetje te surfen over het www is het een prima ( en klein ding 40 x 30 x 8 cm ) audio in en uitgang, netwerk ingang, 4 usb aansluitingen, niet verkeerd voor 5 euro toch ?

het was geen slecht dagje voor mij...

inmiddels is het bedtijd geworden, want morgen moet ik er vroeg uit... vaste dagen / afspraken deze week ... woensdag, de hele dag, vrijdag minstens en halve dag en zondag natuurlijk... dat betekent dat ik morgen wel kan zuipen, want dan heb ik de hele dinsdag om me ellendig te voelen en om nuchter te worden..... "hupsakee, daar gaan mijn goeie voornemens weer"..... welterusten...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten